Τι κοστίζει στο κομμωτήριο κάθε πελάτης που φεύγει;
Τι κοστίζει στο κομμωτήριο κάθε πελάτης που φεύγει;



Άρθρο του Τάσου Παναγή

Πολλές φορές βλέπετε πελάτες σας να φεύγουν από το κομμωτήριο σας και να πηγαίνουν σε ανταγωνιστές. Πελάτες που ενώ χρόνια απολάμβαναν τις υπηρεσίες σας «εξαφανίζονται» ξαφνικά μια μέρα και δεν επιστρέφουν ποτέ σε εσάς.

Οι αιτίες που μπορεί να συμβεί αυτό σίγουρα είναι πολλές. Άλλες φορές φταίει το κομμωτήριο για τις υπηρεσίες που προσφέρει, άλλες η συμπεριφορά των στελεχών , άλλες οι ανταγωνιστικές προσφορές και άλλες άσχετοι λόγοι για τους οποίους δε μπορείτε να κάνετε τίποτα απολύτως (π.χ αλλαγή κατοικίας κλπ).

Στο άρθρο αυτό δε θα εξετάσω τις αιτίες  που οι πελάτες εγκαταλείπουν  το κομμωτήριο αλλά θα εστιάσω στο χρηματοοικονομικό κόστος που έχει η απώλεια του πελάτη στην επιχείρηση σας.

Έχετε σκεφτεί τι σημαίνει να χάνετε έναν πελάτη και πόσο αυτό κοστίζει; Ποιες μπορεί να είναι οι χρηματοοικονομικές συνέπειες για την επιχείρησή σας;

Ο Theodor Levitt είπε ότι ο σκοπός κάθε επιχείρησης είναι:
α) να δημιουργεί πελάτες και
β) να διατηρεί πελάτες.

Το ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι εάν οι επιχειρήσεις σκέφτονται ταυτόχρονα και τις δύο συνιστώσες, τη μια εξ αυτών ή καμία.

Ίσως μερικοί από εσάς να μην σκεφτήκατε ποτέ τι σημαίνει να χάνεις πελάτη και πιθανά να μη δώσατε την πρέπουσα σημασία.

Είναι αλήθεια ότι  πολλοί επιχειρηματίες σκέφτονται μόνο το σήμερα και δεν δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο αύριο και στο σχεδιασμό του ή  αν θέλετε εθελοτυφλούν σε γεγονότα που καθημερινά συμβαίνουν μπροστά τους.

Αδιαφορούν για όλες εκείνες τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για να κρατήσουν πιστό ένα πελάτη στην επιχείρησή τους. Αυτό όμως είναι καταστροφικό για την επιχείρηση και δε δημιουργεί σε καμία περίπτωση ανάπτυξη. Προκαλεί στασιμότητα ή αν θέλετε σε καιρούς οικονομικής κρίσης δημιουργεί τις προϋποθέσεις «ξαφνικού θανάτου». Η επιχείρηση με αυτό τον τρόπο αιμορραγεί ή για να μη χρησιμοποιώ τόσο  σκληρό όρο, θα πω ότι αρχίζει να λειτουργεί σαν  ΣΟΥΡΩΤΗΡΙ!!! Από την μια μπαίνουν πελάτες και από την άλλη βγαίνουν.

Ας μιλήσουμε με αριθμούς...
Ας δούμε μαζί όμως τι σημαίνει με αριθμούς να χάνεις έναν πελάτη. Αν υποθέσουμε ότι μια πελάτισσά  σας  μπαίνει στο κομμωτήριο σας 8 φορές το χρόνο και σε κάθε επίσκεψή της αφήνει κατά μέσο όρο 25 € (υπηρεσία ή προϊόν κλπ). Αν η πελάτισσα αυτή χαθεί τότε:

O τζίρος  που χάνει το κομμωτήριο σας μέσα στο έτος,  είναι:

25€ Χ 8(επισκέψεις) =200€

Πιθανά το νούμερο να είναι μικρό και να μην σας προκαλεί καμία απολύτως ανησυχία. Αν όμως το κομμωτήριο χάσει 5 -10 – 20 ή 30 πελάτες τότε τα νούμερα σοβαρεύουν. Σοβαρεύουν ακόμα περισσότερο αν αυτό το δούμε σε ορίζοντα 5ετίας.

Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται τι τζίρο χάνει μια επιχείρηση μέσα σε ένα έτος και στην πενταετία ανάλογα με τον αριθμό των πελατών που χάνονται:



Αν τώρα αναλογιστείτε ότι κάθε ένας από αυτούς τους πελάτες μπορεί να σας έφερνε στο κομμωτήριό σας  ακόμα ένα φίλο του ή ένα μέλος της οικογένειάς του τότε τα νούμερα γίνονται ιδιαίτερα υψηλά και ανησυχητικά γιατί όλα τα ποσά του πίνακα θα μπορούσαν να είναι διπλάσια.

Επομένως το να μπορείς να κρατήσεις τον πελάτη σου μέσα στο κομμωτήριο είναι εξαιρετικά σημαντικό και οι λόγοι δεν είναι μόνο αυτοί που προαναφέρθηκαν. Τα οφέλη είναι πολλαπλά, όπως:

  • Αύξηση των εσόδων. Όσο περισσότερο παραμένει πιστός ένας πελάτης διαχρονικά αυξάνει τις επισκέψεις του και το μέσο όρο των χρημάτων που ξοδεύει στο κομμωτήριο εξαιτίας της εμπιστοσύνης του σε αυτό.

 

  • Μείωση του κόστους Marketing. Έχοντας πιστούς πελάτες οι δαπάνες marketing είναι πολύ πιο μειωμένες (π.χ διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις κλπ)
     
  • Μείωση λειτουργικού κόστους. Όταν γνωρίζεις τον πελάτη σου, τις απαιτήσεις του και τις ανάγκες του, το λειτουργικό κόστος μειώνεται σημαντικά, π.χ χρόνος εξυπηρέτησης.
     
  • Οφέλη έμμεσης διαφήμισης. Κάθε ευχαριστημένος πελάτης συστήνει την επιχείρηση σε κάποιον άλλον.
     
  • Αποδοχή αύξησης τιμών. Οι πιστοί ευχαριστημένοι πελάτες, δέχονται πιθανές μεταβολές στην  αύξηση της τιμή χωρίς να διαμαρτυρηθούν ή να εγκαταλείψουν την επιχείρηση.


Στο Marketing αναπτύσσουμε διάφορα προγράμματα που έχουν να κάνουν με την λεγόμενη πιστότητα των πελατών (Customer Loyalty). Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το κομμωτήριο επενδύει στις υπηρεσίες του και στην αναβάθμισή τους.

Οποιοδήποτε πρόγραμμα διατήρησης πελατών δεν επιτυγχάνει εάν η ποιότητα των υπηρεσιών σας είναι «φτωχή».

Ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο θέλει ιδιαίτερη προσοχή κάθε σας ενέργεια. Με στόχο να ρίξουν δραστικά το λειτουργικό κόστος τα κομμωτήρια απαξιώνουν τις υπηρεσίες τους και αυξάνουν τις πιθανότητες να χάσουν τους σημαντικούς τους πελάτες.

Κάτι τέτοιο είναι καταστροφικό για τα κέρδη και το τζίρο της επιχείρησης. Αν οι βασικοί πελάτες χαθούν, η βιωσιμότητα του κομμωτηρίου γίνεται εξαιρετικά δύσκολη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε το νόμο του Pareto που λέει ότι το 20% των πελατών μιας επιχείρησης κάνει το 80% του τζίρου της.

Αν εσείς χάσετε το 20% των μεγάλων πελατών σας μπορείτε να σκεφτείτε τις επιπτώσεις στην επιχείρησή σας;

 


Ο κ. Τάσος Παναγής είναι Εμπορικός Διευθυντής στην εταιρία PIRAKIS PROFESSIONAL. Έχει εργαστεί ως στέλεχος σε πολύ μεγάλες εταιρίες και ως καθηγητής Marketing σε πολλές σχολές για 14 χρόνια. Είναι αντιπρόεδρος στο σύλλογο αποφοίτων σπουδαστών του ΑΤΕΙΘ Θεσσαλονίκης - MARKETING CLUB. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και έχει μεταπτυχιακές σπουδές ΜΒΑ στο Μarketing και στην Διοίκηση Επιχειρήσεων.


 

Περισσότερες αναρτήσεις από το HairCut.gr!


Αναρτήθηκε από: HairCut.gr, Portal Κομμωτικής
5 / 3 / 2018 @ 10:47
Κομμωτική - Άρθρα
Στείλτε μήνυμα στον συντάκτη






επιστροφή


Hair tip!
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και υπό την επήρεια των ορμονών σταματά η φυσιολογική διαδικασία της τριχόπτωσης (70-150 τρίχες την ημέρα) ή μπλοκάρεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα μαλλιά να πληθαίνουν και να συσσωρεύονται χωρίς να πέφτουν.


HairCut.gr Salons.gr OlaTaKommotiria.gr NyfikoXtenisma.gr Kommotika.gr Blog     Facebook Twitter Google+ YouTube Pinterest
browse
                     
socialize
HairCut.gr v.4  |  this is a Hellenic website  |  touched by .GNOSIA  |  All rights reserved. Copyright 2008 - 2018
Όροι Χρήσης   |  Προσωπικά δεδομένα   |  Αποποίηση ευθύνης